• en
  • fr
  • ro

Blog

Povestea campaniei “Viața copiilor bolnavi de cancer atârnă de un fir de păr”

echipa Ogilvy

 Susținătorii întreabă – Ogilvy România răspunde:

  • Cum v-a venit ideea campaniei “Viața atârnă de un fir de păr”? Cum a fost procesul de brainstorming, care a fost momentul când ați spus: asta este ideea!

Ideea a plecat de la cel mai comun simptom al cancerului – căderea părului.

Aflând mai multe despre ce înseamnă această boală și lupta cu ea, ne-am dat seama că de fapt căderea părului nu este neapărat cea mai traumatizantă etapă a acestui proces. De aceea am vrut să luăm acest simbol al bolii – căderea părului – și să îi dăm o semnificație nouă. Folosim adeseori firul de păr ca referință pentru ceva subțire, firav, gata să cedeze. Așa cum este viața copiilor bolnavi de cancer. În același timp, smulgerea unui fir de păr funcționează ca un gest de trezire, pentru a conștientiza o realitate dureroasă — România nu are în acest moment niciun spital dedicat tratării acestor copii.

  • Cum v-ați gândit că vor reacționa oamenii în fața unui astfel de mesaj, dincolo de implicarea propriu-zisă? Credeți că astfel de campanii mai au capacitatea de a schimba mentalități sau doar să activeze temporar audiența?

Antropologii ne spun că mentalitatea unui popor se schimbă cam la 1000 de ani. Dar poate suntem în schimbare de 999 de ani. Exercițiul este cheia acestei schimbări. De aceea, orice campanie care reușește să convertească oamenii din spectatori în contributori, este un salt în față. Cu siguranță acei oameni vor fi mai dispuși să repete acea acțiune, să doneze din nou, să se implice, să facă o schimbare. Oricât de mică ar părea ea. Pentru că, paradoxal, acest gest are efecte mai puternice asupra celui care îl face, decât asupra celui căruia îi este destinat.

  • Ce înseamnă pentru un creativ ca o campanie umanitară să aibă succes?

Spre deosebire de campaniile comerciale, campaniile umanitare au efecte mai ușor de descifrat. Mai întâi vorbim despre banii strânși în urma acestor campanii. Apoi demonstrează puterea unei idei de a schimba ceva și de a pune lucrurile în mișcare, într-un mod direct, perfect obiectiv. Acesta este drive-ul pentru mulți oameni care fac creație de orice fel.

Echipa Ogilvy România, implicată în campania Dăruiește Viață & Bursa de Fericire: Albert Nica (Executive Creative Director), Adrian Diac (Group Creative Director), Andrei Detesan (Art Director), Alice Mihalache (Copywriter), Dana Carauș (Senior Digital Account Executive), Ana Sisu (Head of PR & Influence).

1200x1200px

Campania “Viața copiilor bolnavi de cancer atârnă de un fir de păr” trage un semnal de alarmă asupra realității crude cu care se confruntă copiii bolnavi de cancer din România și părinții acestora. Personalități marcante din spațiul public românesc s-au alăturat acestei inițiative. Andreea Esca, Paula Herlo, Alex Dima, Gabriel Liiceanu, Tudor Chirilă, Marius Manole, Smiley, Pavel Bartoș, Florin Busuioc atrag atenția, printr-un gest simbolic, smulgerea unui fir de păr, că viața copiilor bolnavi de cancer din România atârnă de un fir de păr și că este timpul să schimbăm, om cu om, această soartă. Este timpul ca cei mari să ia atitudine pentru ca cei mici să poată avea șanse la viață. Împreună construim Primul Spital de Oncologie și Radioterapie Pediatrică din România.

Te invităm pe Bursa de Fericire – platforma noastră de strângere de fonduri, să afli mai multe despre campanie și, de ce nu, să faci și tu același gest într-un scurt video pe care să-l postezi online. Este important ca mesajul nostru să ajungă la cât mai multă lume. Și, cel mai importat, donează.

În perioada 29 septembrie – 30 octombrie 2018 s-au strâns 384.000 euro de la persoane fizice, din donații online și prin SMS la 8864 cu mesajul SPITAL (4 euro/lună). Suma se actualizează constant pe Bursa de Fericire.

Companiile se pot alătura campaniei, redirecționând 20% din impozitul pe profit, până la 31 decembrie. Contractul de sponsorizare se poate completa online aici.

#NoiFacemUnSpital

 

 

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
30.10.2018 Nu sunt comentarii
Pe aceeasi tema:

Spune parerea ta

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.